Bmx - historia powstania

Historia roweru BMX


Rower do zadań specjalnych



andhika-soreng-346411.jpg
Obecnie wyróżnić można co najmniej tuzin rodzajów rowerów, z czego każdy z nich ma swoje specjalne zastosowanie. Jedne rowery dobrze spisują się na szosie, innymi poszalejemy w lesie, jeszcze inne służą do wariackich zjazdów z najwyższych gór. BMX również nie powstał z przypadku, stworzono go do pokonywania zakurzonych, pełnych zakrętów torów oraz do wykonywania karkołomnych ewolucji, czyli tak zwanych "tricków".


Początki roweru BMX


Historia roweru BMX zaczyna się w latach 70. w USA, w słonecznej Kalifornii. Bardzo popularne w tamtym czasie były wyścigi motocyklów na specjalnych torach zbudowanych z piasku, gliny i ubitej ziemi. Wyścigi te oglądane były ochoczo przez dzieci i młodzież, które chcąc naśladować swoich idoli odwiedzały tory na swoich rowerach Schwinn Sting-Ray. Rower ten był bardzo podatny na modyfikacje pozwalające na jazdę po torach motocrossowych, stąd jego ogromna popularność w tamtym czasie. W połowie lat 70. XX wieku wyścigi tych rowerów stały się fenomenem, a model marki Schwinn (więcej o marce Schwinn tutaj) ewoluował w to, co dzisiaj uchodzi za typowy rower BMX.



BMX dziś

andhika-soreng-362793.jpg
Od lat 70. fenomen roweru BMX zdążył rozprzestrzenić się na cały świat, udało mu się także zadomowić na stałe w Polsce, będąc częstym widokiem w skateparkach. Do dnia dzisiejszego powstało wiele rodzajów roweru BMX, a każdy z nich wykorzystywany jest w innej dyscyplinie. Najpopularniejsze dyscypliny to street, czyli jazda po mieście, dirt, czyli jazda oraz skoki na specjalnych torach oraz park, czyli wykonywanie ewolucji w tak zwanych skateparkach.


BMX cena

Kupno podstawowego roweru BMX, który nie rozpadnie się po pierwszej przejażdżce to wydatek rzędu tysiąca złotych. Oczywiście im lepszy model, tym cena wyższa i ogranicza nas jedynie budżet.


Bezpieczny kask rowerowy - zasady wyboru


Najważniejszą zasadą jest to, aby unikać tanich, marketowych kasków wykonanych z materiałów o niskiej jakości. Kaski takie nie zapewniają praktycznie żadnej ochrony, dlatego kupując kask należy wybrać model uznanej firmy. Kask używany do jazdy po mieście to tak zwany "orzeszek", natomiast na wyścigi przeprowadzane na torach zakłada się kask typu full face, czyli kask chroniący nie tylko głowę, ale także twarz oraz oczy.

Comments

松下紗栄子

松下紗栄子
Private comment